.:: FoLLOwEr'S aQ ::.

Monday, April 6, 2009

DiSiNi Akue MulAkaN....

aKu dulunya dari SEKOLAH TADIKA KEMAS F.A.T.4...aku suka sangat masa ni...sebb ni lah sekolah pertama aku..teruja sangat masa sekolah tadika..aku dulu selalu jadi perhatian..bukan perhatian apa...aku jadi perhatian cikgu2 aku mse ni...aku boleh dikatakan pelajar aktiflaa...huhuhuhu....aku aktif la jugak..aku masuk larian, masuk pertandingan bercerita, mcm2 la lg...lepas tu aku mak bapak aku hantar aku kat...SEKOLAH KEB.L.K.T.P FELDA AIR TAWAR 4...kat sini pun aku hepy gak la..hahaha...mse aku djah 3..aku dilntik menjadi pustakawan...hahahaha...kelangkabut jugak la mak aku mse ni..coz aku diberitahu last2 time n x smpi seminggu aku kne pkai uniform pustakawan warna hijau...dan disinilah mulenye aku sebagai seorang pustakawan..hahahaha..sampai aku darjah 6..aku still pustakawan...best gak la...sekurg2nyer aku tau cmne jd seorg yg berjwatn...Bukn setakat tu jek..klu nk citer memg pnjang...aku ni hantu sukan..pantang ada aktvti..memang aku serbu...aku mse sek.rendah ni aku pling suke olahraga ngn bola baling....wakil daerah tu...huhuhuhu..tapi naik darjah 6..aku da slow bersukan..coz bapak aku sruh aku straight for my UPSR..erm..aku ni x la bpe pndai..tp bolehla....hahahahahah...hbis UPSR bapak aku offer nk msuk sekolah pe?ada 2 plihan sekolah..1) SEKOLAH MENENGAH AGAMA KOTA TINGGI2) SEKOLAH MENENGAH SEMENCU..dengan result UPSR yg x sberapa...aku pkir2...aku pun pilih..SEKOLAH MENENGAH AGAMA KOTA TINGGI..Kat sini aku belajar dari form 1 sampai form 5..banyak kenangan indah aku kat sekolah ni..kat sini lah aku belajar erti hidup,kawan,dan keluarga....habis SPM aku ngat aku x pat msuk mane2 U n aku x pat smbung belajar...tapi.....berkat doa mak bapak n family aku akhirnya,..Dapatlah aku smbung belajar dekat MAAHAD JOHOR...best tw kat sni..aku kenal rmi kerenah kawan dan gelagat manusia....Macam2 kerenah aku jmpe..dan kat Maahad ni lah tempat aku membetulkan diri aku yang x seberapa ni....kat Maahad aku amek STAM..setahun aku belajar..akhirnya aku tamat gak...habis STAM aku ngat nak cri job isi mse aku..tapi family aku x bagi aku kerja..dan kebetulan masa tu mak aku tak berapa nak sihat..Aku ambik port untuk jaga mak n bapak aku..yelah maklumlaa..aku x ad keje mse tu...tak apalah..bila lagi aku nak balas jasa mak bapak aku...sebulan aku dok umah..mak aku pun beransur pulih...n then akak aku offer aku keje ngn dye tuk cri duet amek lesen n duit poket...Aku keje ngn akak aku 2 bulan...okay la..dlm mse 2 blan ni aku amek Kelas komputer...dalam mse yg sme aku mhon gak kje len...aku mohon guru KAFA..sebb mse tu guru KAFA offer untuk lpasan SPM n STAM..aku ape lg..senyap2 mohon..mcm nk wat suprise ngn fmily aku lah..huhuhuhu...akhirnya aku berjaya mendapat tawaran guru KAFA pada 16 april 2008..Masa tu aku hepy sangat dan x juga kurg hepynyer akak teh aku ngan mak n bpak aku...aku dapat ngajar kat SEKOLAH AGAMA SRI KOTA PUTRI MASAI..aku ajar budak darjah 2 dan 4..okay la..aku dapat banyak pengalaman kat sini..dan untuk pengetahuan 1st time aku sambut hari guru..hahahaha..banyak juga la hadiah aku dapat...hepy la hri tu...2 bulan aku jadi guru KAFA..akhirnya aku dapat tawaran U..huhuhu..tak disangka2..n mse tu orang yg paling hepy adalah mak bapak aku....aku dapat tawaran masuk ke UNIVERSITI DARUL IMAN MALAYSIA(UDM) kat terengganu...dalam kos SAINS SOSIAL ANTROPOLOGI DAN DAKWAH DGN KEPUJIAN....aku kne belajar 4 tahun..tapi apapunn..aku gembira dengan jalan hidup aku.......

1 comment:

  1. byk jgk pengalaman u erk even x bt practicum pun..
    actually pengalaman 2 pling berharga..
    bkn seng menjadi guru n bukan susah untk jd guru yg baik...
    n Allah dh tetapkan pe yg terbaik bt hambanya..
    doa mak n ayah memg mudah sgt makbul..
    so jaga diorg bebaik k...

    ReplyDelete